måndag 22 november 2010

Brief: Kanal5


Okej. Min lärare Erik utlyste en designtävling för oss elever. Den gick ut på att formge en backdrop för Kanal 5 och Kanal 9. Vi hade kort om tid på oss, men det är ingen ursäkt för mitt lama försök. Jag hamnade dock i tidsnöd - och i sedvanlig ordning hade jag mjukvaruproblem. (Det verkar vara mitt öde, för övrigt). Nåväl. Såhär såg skissen ut iaf.
Nedan - utdrag ur briefen:

Vilket problem ska kommunikationen lösa:
Vad vill vi uppnå? Vi vill ha en backdrop som motsvarar allt det härliga, roliga och underhållande vi pratar om. Något som är Kanal 5 och Kanal 9 värdigt!
Finns det några barriärer och hinder att övervinna?
Det blir en salig blandning människor som kommer att titta på backdropen. Dessutom är det inte bara Kanal 5 och ”roligare tv” utan även Kanal 9 som ju använder payoffen ”Avkopplande tv”. Vi vill samlas framför en backdrop.
Problem – Lösning?
Vi har en tråkig dussinbackldrop idag. Den återspeglar inte vår filosofi eller våra kanaler. Vi vill att ni hjälper oss att hitta vår backdrop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar